Quanda Vytvořili jsme marketingový nástroj Quanda pro e-mailing a výzkumy
Vyvinuli jsme SaaS řešení, které pomáhá s chytrou rozesílkou e-mailů a marketingovými průzkumy. Jmenuje se Quanda a jde o jediný takový nástroj na českém trhu. Na jednom místě totiž nabízí všechno, co marketéři potřebují a umí odeslat i tisíce e-mailů za minutu.
Chytrý e-mail marketing, který posune firmu i freelancera
Marketingová firma Quanda nás v roce 2011 oslovila s přáním vytvořit software na míru,
který bude fungovat jako e-mailingový nástroj s online dotazníky v jednom.
Quanda měla z marketingového prostředí dlouholeté zkušenosti. Ze své praxe dobře
znali velké nástroje jako MailChimp, SurveyMonkey, Google Analytics nebo Salesforce, ale nevyhovovaly jim, protože jich pro svou práci museli používat několik
naráz. Chyběl jim jeden nástroj,
který by všechny funkce zastřešil,
ušetřil by jim práci a čas
a využil by výhod tohoto propojení.
A proto nás oslovili. Nástroj plánovali využívat jednak sami pro sebe, chtěli ho ale
nabídnout i dalším marketérům, analytikům a výzkumníkům jako SaaS. Okamžitě jsme v záměru Quandy viděli produkt s velkým potenciálem na českém trhu.
Zlepšete doručitelnost!
Pokud nechcete, aby většina vašich marketingových e-mailů končila ve SPAMu nebo
v promo akcích/hromadné poště, je třeba zvýšit důvěryhodnost vašich e-mailů. Jako
úplný základ je nastavit ve vaší odesílací doméně SPF a DKIM, které zvýší
důvěryhodnost vámi odesílaných e-mailů. Další faktory ovlivňující doručitelnost jsou
např.: reputace odesílací domény, senders score IP adresy odesílacího server,
a v neposlední řadě kvalita obsahu a odkazů v samotném těle
e-mailu.
O firmě Quanda
Česká firma, která od roku 2012 vyvíjí a poskytuje marketingový software pro podporu prodeje a automatizaci zákaznické péče. Aplikace Quanda
zahrnuje nástroje pro e-mailing, dotazníky,
formuláře a automatizace, které mezi sebou unikátním způsobem propojuje. Quandu dnes
využívá několik set firem, zaměřených zejména na B2B, v 19 zemích.
10
let zkušeností
17
jazyků
19
zemí
Integrace funkcí do jednoho nástroje otevře marketérům nové možnosti
Quanda plánovala být první aplikací na českém trhu, která integruje nejčastější funkce e-mail
marketingu.
Systém by měl na jednom místě nabízet tři hlavní funkce:
e-mailové kampaně (včetně např. e-mailových seriálů, logické kampaně
a možnosti A/B testování),
online dotazníky s analýzou
a webové formuláře pro chytrý import kontaktů.
K těmto základním funkcím se později přidaly další, jako je vylepšená správa databáze kontaktů a firem nebo automatizované e-maily. Před
účinností GDPR se navíc Quanda postupně rozšířila o funkce spojené s touto
legislativou.
„Nebavilo nás pořád kopírovat kontakty z jedné aplikace
do druhé a neustále je aktualizovat. Proto jsme začali přemýšlet nad naším vlastním
řešením.“
Jan Spáčil, CEO Quanda
Quanda umožňuje A/B testování a chytré odesílání v rámci e-mailových seriálů a logických kampaní pro maximální optimalizaci obsahu.
Díky analýze odhalíte důležité souvislosti, které jsou na první pohled skryté
S klientem jsme se shodli na cílech: nástroj musí usnadnit život lidem v
marketingovém oddělení, být opravdu jednoduchý na používání a musí se
dát přepnout do více jazyků. Zároveň bude mít zkušební verzi zdarma a různé varianty
tarifů.
Pro úvodní analýzu jsme podnikli workshopy s klientem a udělali rešerši dostupných řešení na trhu. Zjistili jsme zajímavou věc: velké nástroje
na marketingové výzkumy mají mezery v analýze výsledků, a to hlavně u odpovědí
na vzájemně propojené otázky.
Rozhodli jsme se integrovanou platformu postavit modulárně.
Srdcem systému bude contact management: import kontaktů
(z aplikací jako Outlook, Gmail, Helios, Pohoda pomocí CSV nebo XLSX souborů)
a štítkování.
z databáze kontaktů se budou čerpat data pro 3 základní pilíře systému:
newslettery, transakční e-maily a dotazníky.
Takhle vypadala prvotní verze aplikace po ostrém spuštění. Po šesti letech došlo k redesignu a vylepšení e-mail editoru.
Uživatel si formulář pro sběr kontaktů intuitivně přizpůsobí přesně, jak potřebuje.
Časová osa spolupráce
Na nástroji spolupracujeme více jak deset let a posouváme ho podle nových potřeb klienta.
2011
Září
Quanda nás oslovila s první poptávkou
2011
Listopad
dokončení technické analýzy
2011
Prosinec
spuštění vývoje první verze
2012
Květen
spuštění aplikace v produkčním prostředí
2018
Srpen
redesign a nový e-mailový editor
2021
Dodnes
rozvoj a údržba projektu
Postup prací na marketingovém nástroji Quanda.
Python, framework Django a další technologie
Sáhli jsme po ověřených technologiích, které pohání aplikace jako YouTube nebo Seznam:
Nástroj je psaný v programovacím jazyce Python,
s využitím osvědčeného webového frameworku Django,
Více o tom, jaké nástroje a technologie v COexu používáme, se dozvíte na stránce o webových technologiích.
Co všechno marketingový nástroj dokáže?
Quanda poskytuje detailní informace či analýzu a díky tomu je to efektivní nástroj pro marketingové specialisty. Ti se z ní dozví o úspěšnosti jednotlivých e-mailových kampaní a uvidí přehledné výsledky dotazníků. Díky tomu snáz naplánují další aktivity a jejich optimalizaci.
webové dotazníky s 16 typy otázek pro komplexní marketingové průzkumy
webové aktivní formuláře pro sběr kontaktů a dalších informací
automatizace jednotlivých funkcí (e-mailové kampaně,
dotazníky a import kontaktů)
pohodlné rozesílání newsletterů na různé cílové skupiny: propracovaný import kontaktů z
různých zdrojů, štítkování a rozřazování včetně automatizace a personalizace
(oslovení, svátky, pohlaví apod.)
e-maily nespadnou do spamu: systém splňuje náročné požadavky na kvalitu
a důvěryhodnost odesílatele pomocí nastavení SPF, DKIM nebo CNAME pro
doménu zákazníka/odesílatele
funguje v 16 jazycích
Quanda hravě odbaví tisíce e-mailů za minutu
Společně s Quandou jsme vytvořili dobře strukturovaný a svižně fungující nástroj, který
díky automatizaci a integraci e-mailových kampaní, online průzkumů a webových
formulářů pro sběr kontaktů usnadňuje práci marketérům.
Uživatelé Quandy si pochvalují:
automatické připomínky při neotevření e-mailu,
importy s chytrou automatizací pro doplnění chybějících dat,
automaticky vytvářená oslovení podle křestního jména nebo příjmení,
jednoduchou integraci s CRM systémem jako např. RAYNET,
e-mailové seriály pro udržení komunikační vazby
se zákazníky,
A/B testování pro maximální optimalizaci kampaní,
počet možných typů otázek v dotaznících,
systém nastavení domény (DKIM, SPF, CNAME) snižující riziko pádu do spamu.
130 000 000+odeslaných e-mailů
217 000+vyplněných dotazníků
150 000+nově získaných kontaktů
„V roce 2010 jsem se rozhodl, že se pustím do vývoje vlastní
marketingové aplikace společně s kamarádem programátorem. Zpočátku šlo všechno dobře,
ale když jsem po čase zjistil, do jak velkého projektu jsem se pustil a jaké jsou
reálné kapacity mého kamaráda, začal jsem rychle hledat někoho, kdo mi s vývojem
pomůže.
V té době jsem dostal doporučení na firmu COex. Obratem jsem se s COexem spojil a po
pár schůzkách jsme se pustili do spolupráce. Za necelý rok od první schůzky byl projekt na
světě. Funkční a připraven na první zákazníky. V průběhu přípravy i v průběhu
samotného vývoje jsem ocenil profesionální přístup, dodržování termínů, poradenství, mnoho
zkušeností i lidskou komunikaci a fér přístup. Cítil jsem, že to není jen vztah dodavatel
a odběratel, ale že jsem našel partnera, kterému také záleží na výsledku a je ochotný
hledat cesty, jak se k němu co nejefektivněji dostat. COex vždy mé nápady dokázal nejen realizovat,
ale i posouvat dál.“
Jan Spáčil, CEO Quanda
Máte zájem o nezávaznou konzultaci, nebo se chcete jen na něco zeptat?