Quanda Vytvořili jsme marketingový nástroj Quanda pro e-mailing a výzkumy

Vyvinuli jsme SaaS řešení, které pomáhá s chytrou rozesílkou e-mailů a marketingovými průzkumy. Jmenuje se Quanda a jde o jediný takový nástroj na českém trhu. Na jednom místě totiž nabízí všechno, co marketéři potřebují a umí odeslat i tisíce e-mailů za minutu.

E-mailingový nástrojOnline dotazníkyChytrý import kontaktůAutomatizace

Chytrý e-mail marketing, který posune firmu i freelancera

Marketingová firma Quanda nás v roce 2011 oslovila s přáním vytvořit software na míru, který bude fungovat jako e-mailingový nástroj s online dotazníky v jednom.

Quanda měla z marketingového prostředí dlouholeté zkušenosti. Ze své praxe dobře znali velké nástroje jako MailChimp, SurveyMonkey, Google Analytics nebo Salesforce, ale nevyhovovaly jim, protože jich pro svou práci museli používat několik naráz. Chyběl jim jeden nástroj,

  • který by všechny funkce zastřešil,
  • ušetřil by jim práci a čas
  • a využil by výhod tohoto propojení.

A proto nás oslovili. Nástroj plánovali využívat jednak sami pro sebe, chtěli ho ale nabídnout i dalším marketérům, analytikům a výzkumníkům jako SaaS. Okamžitě jsme v záměru Quandy viděli produkt s velkým potenciálem na českém trhu.

Zlepšete doručitelnost!

Pokud nechcete, aby většina vašich marketingových e-mailů končila ve SPAMu nebo v promo akcích/hromadné poště, je třeba zvýšit důvěryhodnost vašich e-mailů. Jako úplný základ je nastavit ve vaší odesílací doméně SPF a DKIM, které zvýší důvěryhodnost vámi odesílaných e-mailů. Další faktory ovlivňující doručitelnost jsou např.: reputace odesílací domény, senders score IP adresy odesílacího server, a v neposlední řadě kvalita obsahu a odkazů v samotném těle e-mailu.

O firmě Quanda

Česká firma, která od roku 2012 vyvíjí a poskytuje marketingový software pro podporu prodeje a automatizaci zákaznické péče. Aplikace Quanda zahrnuje nástroje pro e-mailing, dotazníky, formuláře a automatizace, které mezi sebou unikátním způsobem propojuje. Quandu dnes využívá několik set firem, zaměřených zejména na B2B, v 19 zemích.

logo Quanda
10
let zkušeností
17
jazyků
19
zemí

Integrace funkcí do jednoho nástroje otevře marketérům nové možnosti

Quanda plánovala být první aplikací na českém trhu, která integruje nejčastější funkce e-mail marketingu.

Systém by měl na jednom místě nabízet tři hlavní funkce:

  • e-mailové kampaně (včetně např. e-mailových seriálů, logické kampaně a možnosti A/B testování),
  • online dotazníky s analýzou
  • a webové formuláře pro chytrý import kontaktů.

K těmto základním funkcím se později přidaly další, jako je vylepšená správa databáze kontaktů a firem nebo automatizované e-maily. Před účinností GDPR se navíc Quanda postupně rozšířila o funkce spojené s touto legislativou.

Nebavilo nás pořád kopírovat kontakty z jedné aplikace do druhé a neustále je aktualizovat. Proto jsme začali přemýšlet nad naším vlastním řešením.

Jan Spáčil,
CEO Quanda
Quanda umožňuje A/B testování a chytré odesílání v rámci e-mailových seriálů a logických kampaní pro maximální optimalizaci obsahu.
Quanda umožňuje A/B testování a chytré odesílání v rámci e-mailových seriálů a logických kampaní pro maximální optimalizaci obsahu.

Díky analýze odhalíte důležité souvislosti, které jsou na první pohled skryté

S klientem jsme se shodli na cílech: nástroj musí usnadnit život lidem v marketingovém oddělení, být opravdu jednoduchý na používání a musí se dát přepnout do více jazyků. Zároveň bude mít zkušební verzi zdarma a různé varianty tarifů.

Pro úvodní analýzu jsme podnikli workshopy s klientem a udělali rešerši dostupných řešení na trhu. Zjistili jsme zajímavou věc: velké nástroje na marketingové výzkumy mají mezery v analýze výsledků, a to hlavně u odpovědí na vzájemně propojené otázky.

Rozhodli jsme se integrovanou platformu postavit modulárně.

  • Srdcem systému bude contact management: import kontaktů (z aplikací jako Outlook, Gmail, Helios, Pohoda pomocí CSV nebo XLSX souborů) a štítkování.
  • z databáze kontaktů se budou čerpat data pro 3 základní pilíře systému: newslettery, transakční e-maily a dotazníky.
Takhle vypadala prvotní verze aplikace po ostrém spuštění. Po šesti letech došlo k redesignu a vylepšení e-mail editoru.
Takhle vypadala prvotní verze aplikace po ostrém spuštění. Po šesti letech došlo k redesignu a vylepšení e-mail editoru.
Uživatel si formulář pro sběr kontaktů intuitivně přizpůsobí přesně, jak potřebuje.
Uživatel si formulář pro sběr kontaktů intuitivně přizpůsobí přesně, jak potřebuje.

Časová osa spolupráce

Na nástroji spolupracujeme více jak deset let a posouváme ho podle nových potřeb klienta.

2011

Září

Quanda nás oslovila s první poptávkou

2011

Listopad

dokončení technické analýzy

2011

Prosinec

spuštění vývoje první verze

2012

Květen

spuštění aplikace v produkčním prostředí

2018

Srpen

redesign a nový
e-mailový editor

2021

Dodnes

rozvoj a údržba projektu

Postup prací na marketingovém nástroji Quanda.

Python, framework Django a další technologie

Sáhli jsme po ověřených technologiích, které pohání aplikace jako YouTube nebo Seznam:

  • Nástroj je psaný v programovacím jazyce Python,
  • s využitím osvědčeného webového frameworku Django,
  • pro databáze jsme použili PostgreSQL,
  • pro řízení fronty nástroj Celery
  • a pro snadnou integraci prostřednictvím API.

Více o tom, jaké nástroje a technologie v COexu používáme, se dozvíte na stránce o webových technologiích.

python python PostgreSQL celery restAPI

Co všechno marketingový nástroj dokáže?

Quanda poskytuje detailní informace či analýzu a díky tomu je to efektivní nástroj pro marketingové specialisty. Ti se z ní dozví o úspěšnosti jednotlivých e-mailových kampaní a uvidí přehledné výsledky dotazníků. Díky tomu snáz naplánují další aktivity a jejich optimalizaci.
Quanda poskytuje detailní informace či analýzu a díky tomu je to efektivní nástroj pro marketingové specialisty. Ti se z ní dozví o úspěšnosti jednotlivých e-mailových kampaní a uvidí přehledné výsledky dotazníků. Díky tomu snáz naplánují další aktivity a jejich optimalizaci.
  • e-mailové kampaně (jednoduché kampaně, logické emaily, e-mailové seriály, transakční kampaně, automatizované e-maily, A/B testování...)
  • webové dotazníky s 16 typy otázek pro komplexní marketingové průzkumy
  • webové aktivní formuláře pro sběr kontaktů a dalších informací
  • automatizace jednotlivých funkcí (e-mailové kampaně, dotazníky a import kontaktů)
  • pohodlné rozesílání newsletterů na různé cílové skupiny: propracovaný import kontaktů z různých zdrojů, štítkování a rozřazování včetně automatizace a personalizace (oslovení, svátky, pohlaví apod.)
  • e-maily nespadnou do spamu: systém splňuje náročné požadavky na kvalitu a důvěryhodnost odesílatele pomocí nastavení SPF, DKIM nebo CNAME pro doménu zákazníka/odesílatele
  • funguje v 16 jazycích

Quanda hravě odbaví tisíce e-mailů za minutu

Společně s Quandou jsme vytvořili dobře strukturovaný a svižně fungující nástroj, který díky automatizaci a integraci e-mailových kampaní, online průzkumů a webových formulářů pro sběr kontaktů usnadňuje práci marketérům.

Uživatelé Quandy si pochvalují:

  • automatické připomínky při neotevření e-mailu,
  • importy s chytrou automatizací pro doplnění chybějících dat,
  • automaticky vytvářená oslovení podle křestního jména nebo příjmení,
  • jednoduchou integraci s CRM systémem jako např. RAYNET,
  • e-mailové seriály pro udržení komunikační vazby se zákazníky,
  • A/B testování pro maximální optimalizaci kampaní,
  • počet možných typů otázek v dotaznících,
  • systém nastavení domény (DKIM, SPF, CNAME) snižující riziko pádu do spamu.
130 000 000+ odeslaných e-mailů
217 000+ vyplněných dotazníků
150 000+ nově získaných kontaktů

V roce 2010 jsem se rozhodl, že se pustím do vývoje vlastní marketingové aplikace společně s kamarádem programátorem. Zpočátku šlo všechno dobře, ale když jsem po čase zjistil, do jak velkého projektu jsem se pustil a jaké jsou reálné kapacity mého kamaráda, začal jsem rychle hledat někoho, kdo mi s vývojem pomůže.

V té době jsem dostal doporučení na firmu COex. Obratem jsem se s COexem spojil a po pár schůzkách jsme se pustili do spolupráce. Za necelý rok od první schůzky byl projekt na světě. Funkční a připraven na první zákazníky. V průběhu přípravy i v průběhu samotného vývoje jsem ocenil profesionální přístup, dodržování termínů, poradenství, mnoho zkušeností i lidskou komunikaci a fér přístup. Cítil jsem, že to není jen vztah dodavatel a odběratel, ale že jsem našel partnera, kterému také záleží na výsledku a je ochotný hledat cesty, jak se k němu co nejefektivněji dostat. COex vždy mé nápady dokázal nejen realizovat, ale i posouvat dál.

Jan Spáčil, CEO Quanda
Jan Spáčil,
CEO Quanda

Máte zájem o nezávaznou konzultaci, nebo se chcete jen na něco zeptat?