B2B tržištěPython & djangoCRM pro obchodníkyVíce jazyků a měn
10 let spolupracujeme s francouzskou společností Exapro, která zprostředkovává prodej strojů z druhé ruky. Vyvinuli jsme pro ně celosvětové B2B tržiště v několika jazycích, měnách a rozměrových jednotkách. Měsíčně ho navštíví 400 tisíc uživatelů, software udržujeme na technologické špičce a Exapro si dlouholeté spolupráce na globálním projektu cení natolik, že nám nabídlo podíl ve firmě.
Exapro nás poprvé oslovilo v roce 2012 s poptávkou na nové B2B tržiště.
Mělo
tehdy software napsaný v PHP, který sice fungoval, ale svou architekturou a UX
limitoval rozvoj firmy.
Jeden příklad z mnoha: při odbavování zakázek museli zaměstnanci Exapra pořád na něco klikat a už úspora 10 kliknutí v každém obchodním případu ušetří 20 obchodníkům měsíčně hodiny práce. Ty se dají využít třeba k oslovování nových zákazníků nebo péči o ty stávající.
Francouzská firma, která se zabývá prodejem použitých strojů a vybavení pro různá průmyslová odvětví. Exapro provozuje mezinárodní B2B e-tržiště s návštěvností 400 tisíc uživatelů za měsíc – firmy zde prodávají nebo vyhledávají lisy, CNC stroje nebo třeba celé výrobní linky.
Zaměstnanci Exapra poskytují konzultace při výběru správného stroje a usnadňují komunikaci mezi prodávajícím a nakupujícím. Pořízení průmyslového stroje totiž vyžaduje odbornou pomoc např. s ověřením funkcionalit a technických parametrů. Není to zdaleka tak jednoduché jako nákup v e-shopu.
Společně s klientem jsme do nejmenšího detailu zanalyzovali procesy a navrhli systém, který:
Jednalo se tedy o kombinaci CRM systému na míru s B2B elektronickým tržištěm, kam člověk z jedné firmy vloží údaje o prodávaném stroji, člověk z jiné firmy (klidně na opačné straně zeměkoule) stroj najde a plácnou si.
Software proto musel zvládat například:
Díky scoringu zaměstnanci Exapra vědí, který klient na tržišti prodává nebo nakupuje často. Systém vypočítává scoring zákazníků například podle objemu prodejů nebo průměrné hodnoty. Kupující tím snadno ověří důvěryhodnost prodávajícího a konzultanti Exapra vidí, jakému obchodnímu případu mají dát vyšší prioritu.
Přínos SW řešení jsme ještě zvýšili přidáním společně navržených dalších funkcí. Za pozornost stojí zejména propojení se systémem Active Campaign, který zefektivnil rozesílku newsletterů a tzv. scoring obchodních případů.
Proto jsme se v roce 2019 společně pustili do velké aktualizace systému včetně jeho jádra.
Exapro patří k firmám s osvíceným vedením, které si uvědomuje, že i skvěle fungující software potřebuje aktualizace a rozvoj.
Při vývoji první verze aplikace Exapro jsme dali velký důraz na technickou analýzu a pravidelné konzultace s jejich projekt managerem a obchodním týmem. Tím se nám podařilo zkrátit akceptační fázi na polovinu.
Exapro nás oslovilo s první poptávkou
technická analýza a zahájení vývoje
dokončení vývoje, následný rozvoj a údržba aplikace
aktualizace na Python 3 + Django
nová verze Exapro, update na verzi 2.0
První verzi jsme vyvinuli, otestovali, nasadili a brzy se ukázaly výsledky:
Největší radost ale máme z toho, že po 10 letech intenzivní spolupráce máme s
Exaprem skvělé vztahy a jejich důvěru.
Od Exapro jsme dokonce dostali nabídku na odkup menšího podílu jejich
firmy, kterou jsme s radostí využili.