frameworkdjangowebdevelopmentwebaplication
Sepsali jsme odpovědi na otázky, které nám před zahájením vývoje softwaru na míru kladou zákazníci nejčastěji – třeba jak dlouho spolupráce trvá nebo k čemu je dobrá vstupní analýza. Projděte si je a usnadněte si uvažování nad vlastním projektem.
Ke každému projektu přistupujeme, jako by byl náš vlastní – chceme co nejvíc pochopit všechny podstatné věci a proniknout do vašeho oboru. Zároveň je to vždy spolupráce dvou stran – vy rozumíte svému odvětví, my zase online světu. Propojením vzniká synergie a díky ní vytvoříme software, který opravdu posune vaše podnikání.
Za více než 15 let vývoje softwaru na zakázku jsme získali know-how o fungování desítek oborů od B2B prodeje použitých průmyslových strojů, přes benefitní systémy pro zaměstnance až po e-commerce s knihami nebo online televize. Dáváme si záležet, aby na každém projektu pracoval tým (projektový manažer + analytik + programátoři), který má k vašemu odvětví blízko.
Menší webové aplikace (např. integrace, menší interní systém na míru, MVP inzertního portálu) obvykle dokončíme do 4–5 měsíců od podepsání smlouvy. Velká e-commerce řešení nebo interní systémy na míru zaberou klidně rok, podle rozsahu a složitosti projektu. Po nasazení obvykle zajišťujeme údržbu a rozvoj softwaru, takže spolupráce obvykle trvá řadu let.
U větších projektů doporučujeme zvážit MVP. Nejprve vytvoříme potřebný základ pro ověření funkčnosti obchodního záměru, teprve poté doděláme ostatní funkce aplikace – často se jedná třeba o napojení na sklad, dopravce nebo účetnictví. Jaké jsou přínosy? Pokud máte vystavit jednu, dvě nebo tři faktury denně, zvládnete to v začátcích manuálně a ušetříte peníze za integraci, kterou dotáhneme po ověření životaschopnosti projektu.
Na začátku projektu stanovíme harmonogram a důležité milníky projektu. O průběhu prací mají všichni přehled díky pravidelným synchronizačním schůzkám.
Vždy záleží na rozsahu projektu a na úvodní analýze. Obecně platí, že celkovou cenu tvoří částka za 1) analýzu, 2) samotný vývoj a 3) náklady za provoz, údržbu a rozvoj softwaru po spuštění.
Spolupráce začíná analýzou. Teprve po jejím dokončení je zřejmá celková cena. Běžnou praxí je financovat projekt průběžně – 20–30 % celkové ceny softwaru zaplatíte před zahájením vývoje, potom po akceptaci jednotlivých fází a zbylou částku po převzetí nebo spuštění celého díla.
Dokončením vývoje a nasazením online ale projekt nekončí. Do nákladů za provoz patří například aplikační hosting, údržba serverů, poplatky za integrované služby třetích stran a případně garantovaný reakční čas vývojářů, když software potká nějaký výpadek. Provozní náklady se obvykle platí jako fee (měsíčně, kvartálně nebo ročně) a důležitou roli pro stanovení ceny hraje spotřebovaný výkon (čím víc dat využíváte, tím je služba dražší). Počítejte s tím, že poskytovatelé služeb (mailing, servery aj.) vyžadují pravidelné úhrady, a pokud se vaše platba zpozdí, službu jednoduše vypnou.
Ne. Celým projektem vás provedeme a vysvětlíme všechno potřebné – srozumitelně, lidsky a transparentně.
Společná práce na projektu neznamená, že bez vás nic neuděláme. Naopak. Potřebujeme vaše zapojení zejména v analytické fázi na začátku spolupráce (abychom připravili jasné zadání) a pak při akceptaci hotového díla (abyste prověřili, že vše funguje tak, jak jsme se domluvili). I těmito fázemi vás však provedeme – na začátku spolupráce s pomocí workshopů, při akceptaci díla detailním představením postupu.
Vše ostatní děláme samostatně. O průběhu projektu vás pravidelně informujeme, a pokud dorazíme k nějaké křižovatce, která vyžaduje vaše rozhodnutí kudy pokračovat, včas se ozveme – připravíme podklady, představíme plusy a mínusy a přidáme svoje doporučení.
Připravujeme pro vás dalších 5 nejčastějších otázek.